Bomba zvana uticaj

Nekoliko puta smo bili zamoljeni da objasnimo fenomen uticaja među sprskim korisnicima društvenih medija, pa smo se odlučili da svim zainteresovanima odgovorimo postom na blogu, da i mi imamo nešto od tog uticaja :)

Srbi imaju dugu tradiciju “meračkih” disciplina: ko je jači, ko je bolji, čiji je partner lepši, čiji je veći itd. Logično je da u tradiciji utemeljena, manija merenja svih nebitnih stvari na svetu se u nekom trenutku prelije i na korisnike društvenih medija. Kada su sve tradicionalne predmete merenja izmerili, prešli su na uticaj, a isti ni ne pokušavaju da izmere, već je postao predmet obožavanja i hvaljenja.

*slika preuzeta sa appinions.com

Svaki put kada neko poželi da svoj blog podigne iz mrtvih ili da se na kratko nađe u centru pažnje načne temu uticaja. Ukoliko post koji govori o uticaju, ljudi počnu još i da komentarišu, “šeruju”, “ritvituju” i “fejvuju” budite sigurni da će se pojaviti bar još nekoliko blogera što uticajnih, što onih manje uticajnih, da “zajašu” trend i privučenu pažnju iskoriste da dovedu po nekog novog posetioca na blog. Postovi koji prate prvi post o uticaju su iz nekog drugog ugla, često potpuno suprostavljenih stavova autoru prvog posta, a sve u cilju stvaranja atmosfere “za” i “protiv”. Neki potpuno promaše temu, neki pokušavaju sa naučnim dokazivanjima uticaja, a neki se samo zabavljaju i gledaju Google Analytics i rastuću krivu na istom.

Ovi poslednji su isti oni koji i bacaju “bombu” uticaja, čime dobijaju veću posećenost bloga i značaj u okvirima društvenih medija, pa često budu proglašeni i sami uticajnima. Ne smemo da zaboravimo ni pojedine korisnike koji su samoprozvani gurui, starovi i uticajni koji iz sveg srca promovišu ljude sa kojima su u poslovnim odnosima, i ponavljaju nekoliko puta dnevno statuse u kojima se veliča uticaj istih, mada niko živ za njih nije čuo.

Da li Vam je sada jasno zašto se piše i priča o uticaju na društvenim medijima?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup