Zašto društveni mediji nikad neće zameniti klasične (Slučaj: Uragan Sendi)

Uragan Sendi je bio verovatno jedan od najpraćenijih događaja ove godine, jer je ozbiljno zapretio velikim gradovima istočne obale SAD. Naravno, uragan Sendi je pogodio pre toga i pojedine zemlje Srednje Amerike, ali ovo i nije baš ispraćeno u tolikoj meri kao udar Sendi na Njujork. Sa obzirom na to da je postojala mogućnost da će uragan prekinuti klasične kanale komunikacije, očekivalo se da će društveni mediji poput Fejsbuka i Tvitera biti jedan od glavnih kanala informisanja.

Internet je medij bez cenzure, ali i medij na kome ljudi nemaju autocenzuru, pa dolazi do toga da veliki broj korisnika društvenih mreža deli lažne slike Nujorka i ostalih velikih gradova pogođenih uraganom Sendi u momentima kada uragan još nije ni došao do obala, a sve zarad kreiranja viralnog efekta. Problem kod ovakvih akcija je što veliki broj korisnika deli dalje ove fotografije i fotomontaže, bez prethodne provere, pa se stvara atmosfera autentičnosti fotografija, a javnost se svesno obmanjuje od strane kreatora ovih fotografija.

Uragan Sendi nam je dokazao da ne možemo slepo da verujemo svemu što se pojavi na društvenim mrežama, ali i da postoje ljudi koji ne prezaju ni od korišćenja tuđe nesreće zarad svoje promocije. Kod klasičnih medija postoji veća kontrola sadržaja koji se prezentuju korisnicima tih medija, i više se vodi računa o tome da korisnici budu informisani tačno i brzo. Ukoliko želite da uvučete u diskusiju argument da ne treba verovati svima i da verujete samo “relevantim” korisnicima koje pratite, moram vas razočarati, jer su ti “relevatni, uticajni i poštovani” korisnici društvenih mreža prednjačili u deljenju lažnih fotografiji i informacija sa ulica Njujorka i Nju Džersija.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup