Frontierville – najnovija igrica iz kompanije Zynga

Frontierville je najnovija onlajn društvena igrica iz kompanije Zynga čija je premijera bila 10. juna ove godine. Zynga je na krilima uspeha igre Farmville, odlučila da ponudi svojim igračima sličnu redizajnranu igricu u kojoj su igrači pioniri starog američkog Zapada.

Na početku igre, igrači kreiraju svoje avatare koji liče na pionire. Igrač zatim može da sakupi ukupno 46 zbirki koje se mogu menjati za novac, iskustvene poene (XP), dekoracije, stoku, drveće, rukotvorine, energiji ili potkovice. Igrač može i da se posveti završavanju ciljeva koji uključuju zadatke kao što su prikupljanje novca, kupovina energije, čišćenje zemljišta, seckanje drveća, gajenje stoke , kreiranje stavke kao što su kreveti, nameštaj i teranje raznih zveri i štetočina kao što su medvedi, zmije, lisice i krtice. Na kraju igrač može da dobije bračnog druga i da pristupi pravljenju dece. Frontierville pokušava da do tančina imitira život u divljini za vreme naseljavanja američkog kontinenta.

Druge poslovi obuhvataju prikupljanje bonusa iz zgrada (klik na zgradu–>Collect Bonus), izgradnju pansiona, vagona, prodavnica, kabina, škole, kokošinjaca, štala i pilana, uzgoj i berbu useva. Ispunjavanje ciljeva vodi igrače do nagrada u vidu predmeta energije i ostalo.

Novac u igri služi za kupovinu ukrasa, zgrada, biljaka, drveća i životinja. Glavni “predmeti” koji se skupljaju su potkovice – koje predstavljaju neku vrstu retkog novca, novac, drvo i hrana. Odrećeni broj potkovica se dobija pri početku igranja, a igračima je potreban za gradnju zgrada, kupovinu specijalnih predmeta, otključavanje predmeta i kupovinu energije. Sa obzirom na to da su potkovice vrlo retke i da posle inicijalnog broja potkovica koje svaki igrač dobije na početku igrice, ovi predmeti se jako teško dobijaju (za svaki pređeni nivo se dobija po jedna potkovica), predlažemo da se za kupovinu energije koristi “hrana” (food). Većina akcija u igri zahteva bar jednu energiju, dok je maksimalni početni broj energija 12, a taj broj se povećava sa prelaskom na više nivoe igre. Svakih 5 minuta igrač dobija 1 energiju. Potkovice se takođe mogu kupiti pravim novcem u odeljku predviđenom za to. Pojedini predmeti koji se kupuju potkovicama se mogu dobiti i kao pokloni od prijatelja.

U Frontierville-u možete saditi biljke, a one se kao i u Farmville, moraju požnjeti pre nego što propadnu (vreme za žetvu je duplo veće od vremena zrenja biljaka). Takođe, kao u Farmville, kulture različito zreju: od 5 minuta (detelina) do 4 dana (kikiriki), a biljke sa dužim vremenom sazrevanja pružaju veće isplate u novcu, hrani i iskustvu (XP poeni). Žetva može da izazove susret sa krticama, koja morate “prebiti” kako bi se izbeglo trošenje ekstra energije na svom području uticaja. “Prebijanje” štetočina i žetva daju novac, iskustvene poene i hranu.

Životinje se mogu kupiti i uzgajati, ili prodati čim narastu, za jednokratnu veću isplatu. Postoje dve glavne vrste životinja: sisari (koze, ovce, svinje, krave, volovi, mazge i konji) i živina (kokoške i guske). Sisarima je potrebno malo duže da proizvedu resurse, ali obezbeuju i više istih se. Živini je potrebno manje vremena za proizvodnju resursa, a postoji šansa i da se susretnete sa lisicom dok hranite živinu. Dok ne “pretučete” lisicu ne možete ništa da hranite ni “požnjete” živinu, već samo možete da je prodate. Štetočine i zveri se “prebijaju” klikom levog tastera miša na istu.

Igrači takođe mogu saditi drveće i to: višnje, jabuke, kruške, breskve i kajsije. Ovo drveće kupujete kao sadnice i morate ga zalivati (drveće zalivate tako što kliknete na njega levim tasterom miša) da dostigne svoj puni potencijal. Drveće pruža nešto manje resursa od biljaka i životinja, ali nikad ne venu niti ima rizika od štetočina i zveri.

Prelaženje na novi nivo igračima donosi maksimalnu dopunu energije, novca, a ponekad i proširenje ograničenja na maksimalnu energiju igrača. Nivoi se prelaze skupljanjem iskustvenih poena (XP = experience points), koji se sakupljaju u većini akcija u igri (hranjenje životinja, “prebijanje” zveri i štetočina, žetve, raščišćavanje terena itd.)

Na početku igranja, vaše domaćinstvo će biti preplavljeno hrastovima, borovima, travom, kaktusima, divljim cvećem, kamenjem i lobanjama. Da biste upotrebljavali zemlju ove stvake morate uklanjati. Seckanje drveća daje 1-3 drveta, koji su potrebni za izgradnju objekata. Seckanje drveće može da izazove susret sa medvedom. Medved, iako je bezopasan (ne postoji realna opasnost u igri), sprečava igrača da rade neke stvari. Oni se uklanjaju tako što se plaše, što troši energiju, ali i daje nagrade (novac, hrana, iskustveni poeni, itd). Čišćenje zemljišta će u većini slučajeva proizvesti susret sa zmijama, koje kao i krtice, morate “pretući”.

Zbirke su suštinska karakteristika ove igre. Predmete iz raznih zbirki pronalazite, dok radite većinu akcija u igri (hranjenje životinja, žetve useva, teranje štetočina). Stavke iz kolekcija se automatski dodaju u kolekciju . Kada se skupi cela kolekcija, ona se može zameniti za nagrade, kao što su hrana, energija, iskustveni poeni, itd. Igrač može da traži od svojih prjatelja sa Facebook-a (“kompija”) stavke za prikupljanje i može ih primiti od “komšije” kao poklon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup