Google kupuje Twitter?

twitter-googleProtekle nedelje je bilo dosta nagađanja o kupovini Twitter-a od strane Google-a. Majkl Arington na svom blogu TechCrunch je prvi objavio ovu vest i započeo javnu debatu oko kupovine Twitter-a. On procenjuje da CEO Twitter-a Evan Vilijams ne bi prodao ovaj servis ni za $1 milijardu. Kako g-din Arington kaže Evan će možda trepnuti na pomen ovolike cifre, ali će je glatko odbiti. Da podsetimo prošle godine Twitter je bio na meti najveće društvene mreže današnjice Facebook-a, ali su pregovori obustavljeni, najverovatnije zbog finansijskih uslova koji su bili ponuđeni, što je dokaz da je rukovodstvo Twitter-a otvoreno za pregovore.

Očekuje se da će u trku za Twitter ući i softverski gigant Microsoft, koji na internetu u mnogome kaska za web behemutom Google-om. Međutim, procenjuje se da mnogo veće šanse u trci za preuzimanjem Twitter-a ima kompanija Google, pogotovo kada se zna da su osnivači Twitter-a Evan Vilijams i Biz Stoun već prodali svoj prethodni servis (blogger.com) Google-u, tako da su mnogo bliži kompaniji Google, nego Microsoft-u. Ukoliko Google preuzme Twitter to bi za Microsoft proizvelo veliki zaostatak na polju internet pretrage, zato se očekuje da Microsoft neće sedeti skrštenih ruku, pa makar to značilo i da je potrebno da odvoje više od $1 milijardu, za preuzimanje Twitter-a. Čini se da Microsoft malo zaostaje u ovoj trci, imajući u vidu nezvanične informacije da su Twitter i Google već u ranoj fazi pregovora, i čak pregovaraju o drugoj opciji – zajedničkom radu na razvoju Google pretrage u realnom vremenu. Sve u svemu, vreme će pokazati koliko su glasine istinite i da li će uopšte Twitter biti preuzet ili se rađa veliki globalni internet igrač, za šta Twitter svakako ima predispozicije.

Zašto je Twitter bitan kompaniji Google?

Milioni poruka koje upute korisnici Twitter-a bi mogli da postanu sledeći benchmark za veliki broj proizvoda i usluga na internetu, jer obezbeđuju iskustva i mišljenja ljudi u realnom vremenu. Ukoliko ste korisnik Twitter-a koji “prati tvitove” velikih svetskih kompanija, primetili ste da su neke od njih svoje marketinške kampanje zasnovale isključivo na “tvitovanju”.

Twitter će u budućnosti omogućiti komunikaciju kompanija sa ciljnim grupama u realnom vremenu i uz minimum troškova. Sa druge strane korisnici će se obraćati svojim prijateljima, poznanicima, ali i nepoznatim ljudima na Twitter-u za savete i preporuke pri kupovini ili korišćenju usluga. Prednost ovog servisa je što se sve dešava u realnom vremenu, pa je moguće informisati korisnike, dobiti odgovor na bilo koje pitanje, feedback na novi proizvod ili uslugu skoro istog trenutka kada ste poslali vaš “tvit”. Ljudi traže informaciju, kompanije traže povratnu informaciju i to je veoma vredno. Toliko vredno da je Twitter u zadnjoj rundi finansiranja sakupio $250 miliona.

Twitter bi mogao da postane veoma interesantan i klasičnim medijima, sa obzirom da im je omogućeno plasiranje ekskluzivnih vesti putem Twitter-a neposredno po događaju. Dakle, štampani mediji i televizije neće više morati da čekaju štampu ili montažu emisija da bi svojim gledaocima ili čitaocima obezbedili informaciju, što će se odražiti na lojalnost auditorijuma nekom mediju, a samim tim i veću gledanost, odnosno čitanost osnovnog proizvoda ovih kuća. Kao primer izdvajamo poznati američki dnevni list New York Times, koji preko svog kanala plasira veliki broj “tvitova”, koji sadrže linkove ka stranama web izdanja N.Y. Times-a, na kojima često možete zateći kratak tekst i obaveštenje da će ceo izveštaj ili cela vest biti uskoro dostupna.

Poslovni model Twitter-a će se bazirati na razvoju i širenju baze korisnika i indeksiranju njihovih tvitova. Svi tvitovi sada su dostupni preko Twitter-ovog pretraživača na adresi search.twitter.com. U julu 2008. godine Twitter je preuzeo pretraživač Summize, čija je core tehnologija iskorišćena za pretraživanje Twittera. Summize je indeksirao ocene i diskusije na blogovima, kako bi omogućio sumarne kritike za muziku, knjige, filmove proizvode i dr. Kao takav ovaj servis se idealno uklapa u Twitter-ov poslovni model. Kao što je već naglašeno korisnici su gladni informacija, a kompanije povratnih informacija, a to Twitter zna. Njihov cilj je komercijalizacija pretrage brzo rastuće baze korisnika i tvitova.

Preko 40 odsto svih prihoda od reklamiranja na internetu je ostvareno reklamiranjem na rezultatima pretrage (uglavnom kompanije Google). Twitter želi deo ovog velikog kolača, što je realno ostvarivo, pogotovo imajući u vidu da su rezultati pretrage Twitter-a zasnovani na emocijama i realnim mišljenjima i stavovima korisnika. Pretraga emocija o kompanijama, proizvodima, uslugama i brendovima bi mogla da donese Twitter-u velike prihode u budućnosti.

Zbog gore navedenih funkcionalnosti Twitter-a Google bi mogao da bude spreman da plati i mnogo više of $1 milijardu, jer potencijal Twitter-ove pretrage bi vrlo brzo isplatio investiciju kompanije Google u akviziciju ovog servisa. U slučaju preuzimanja, Google bi dobio novu stepenicu u razvoju svog “core” proizvoda (pretrage) i to po veoma niskoj ceni, na veliki potencijal za reklamiranje i ostvarivanje prihoda.

Ono što bi eventualno moglo da odvrati vlasnike Twitter-a od prodaje je upravo veliki potencijal i potencijalno ogrmoni prihodi od reklamiranja. Rukovodstvo Twitter-a je pokazalo da im ne predstavlja veliki problem da skupe velike količine novaca od investitora za dalji razvoj, tako da u ovom trenutku ne možemo da se setimo razloga zbog kojih bi Evan Vilijams i Biz Stoun bili primorani da prodaju svoju “zlatnu koku”. Twitter bi mogao vrlo brzo da donese revoluciju u pretrazi i reklamiranju, i da se izdvoji kao veoma značajan igrač na globalnom internet tržištu, kao što je svojevremeno to uradio Facebook.

Facebook je pokazao da je moguće zaraditi na velikoj bazi korisnika, Google je pokazao da je nebo granica prihodima od reklamiranja na pretraživačima, a Twitter bi mogao da uzme sve najbolje iz poslovnih modela ove dve kompanije i da sebe pozicionira na tržištu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

3 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup