Konzumacija sadržaja na webu 2.0

Naslov možda zvuči malo rogobatno, ali u ovom trenutku je to možda najdeskriptivnija fraza za temu ovog posta. Način konzumacije sadržaja na web-u se menjao uporedo sa razvojem web-a, ali i razvojem industrije računara i povećanjem brzine protoka interneta. Međutim, u prethodnom periodu “proces” konzumacije sadržaja na web-u je bio manje-više isti. Upotreba računara (desktop i notebook) za korišćenje interneta je bila standard do pre nekoliko godina.

Svedoci smo rapidnih promena u navikama korisnika pri korišćenju interneta. Mobilni internet polako preuzima primat i ljudi sve više primarno koriste na ovaj način internet. Ako je verovati analitičarima Morgan Stenlija, broj mobilnih i desktop internet korisnika će se izjednačiti sredinom 2013. godine, a do kraja iste godine će broj mobilnih korisnika interneta prevazići broj dekstop korisnika globalne mreže. Isti analitičari ppredviđaju da će već ove godine broj mobilnih korisnika prevazići milijardu. U studiji o internet trendovima koja je objavljena pre otprilike godinu dana, analitičari Morgan Stenlija “krive” Apple i njihove proizvode iPhone i iPod Touch, za pokretače ovog dramatičnog preokreta u navikama korisnika interneta. Što nas dovodi do sledeće tačke evolucije korišćenja interneta.

 

Aplikacije i mobilni ekosistemi

Sve veći broj korisnika interneta za pregledanje sadržaja koristi aplikacije koje se instaliraju na telefon ili neki drugi uređaj (iPod Touch na primer). U industriji mobilnih uređaja više nije bitno samo koliko kamera ima megapiksela ili koliko je lep telefon. Mobilni uređaji nisu više projekti za sebe, već su samo jedna od ekstenzija ekosistema kojima pripadaju. Jedan mobilni ekosistem uključuje operativni sistem koji se nalazi na uređajima, same uređaje, aplikacije koje su dostupne za pripadajući ekosistem, kao i bazu programera koji razvijaju aplikacije za taj OS.

Ovakav razvoj mobilnih ekosistema je uticao na korisnike da se polako preorjentišu na nove načine pregledanja i kreiranja sadržaja na web-u. Jedna od prekretnica za povećano korišćenje mobilnih uređaja je i mogućnost kreiranja sadržaja za web i instant deljenje na veliki broj servisa. Najnoviji trend na tržištu mobilnih uređaja su tablet računari. Iako su tableti postojali i ranije, njihov vrtoglavi rast popularnosti je započeo kada je Apple izbacio svoj iPad i omogućio veću interaktivnost i komfor pri pregledanju i kreiranju sadržaja. Istraživanje koje je nedavno objavio Nielsen, je pokazalo da 35 odsto korisnika u SAD više koristi svoj tablet nego desktop, a 32 odsto korisnika u SAD više koristi tablet i od laptopa. Glavni razlozi za korišćenje tableta u SAD, su lakša prenosivost, jednostavnost korišćenja, kao i brzo podizanje sistema. Zanimljivo je da je samo 10 odsto ispitanika odgovorilo da više koristi tablet, jer im se sviđaju funkcije u njemu.

Kada sam ja lično u pitanju, mobilni uređaji mi pomažu da sam non stop online, ali i dalje koristim desktop i laptop računare, jer mi pružaju veći komfor u radu. Ukoliko želim da pregledam ili pretražujem neki sadržaj koristim isključivo mobilne uređaje, koje takođe koristim i za kreiranje “brzog sadržaja” (mikroblogovanje, fotkanje, snimanje kratkih video klipova). Za kreiranje dužeg ili “ozbiljnijeg sadržaja”, gledanje filmova i slično tu su i dalje desktop i laptop mašine. Kada nabavim zadovoljavajuć tablet, moguće je da ću zameniti desktop i laptop za jednu takvu mobilnu mašinu, ali za sada mi mobilni uređaji služe uglavnom kao ispomoć, a ne kao trajna zamena za desktop i laptop.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup