Kult srpskih butika

Za svaki kult, vezuju se različiti čudni običaji, obožavanja i rituali, ali kult srpskih butika, zaista se ističe po količini ludosti koja ga karakteriše. Glavni akteri ovog kulta su sledeći:

Akter br. 1: vlasnik butika sa neviđenim smislom za humor, kada je reč o cenama,
Akter br. 2: drska i bezvoljna butičarka, koja vas dočekuje kultnim pozdravom – prevrtanjem očima,
Akter br. 3: žrtva – jadni potencijalni potrošač, koji je naivno zašao na mesto zločina.


Parola prva dva aktera: „Što bezobraznije – to bolje“.  Parola naivne žrtve: „Šta mi je ovo trebalo“ ili „Kako Sam glup-a“.

Psihologija ponašanja aktera br. 1: Kreće se vrlo bitno, noseći svoje kinesko brendirane stvari, i prosipa priču kako samo njihov butik vredi i kako nabavljaju drugačije i lepše stvari od svojih kolega. Obično pati od sindroma „ velikog gazde“.  Samouvereno i samoobožavajuće smatra da bi bez njihovog butika, ljudi šetali unaokolo ili štrokavi ili goli. Njegov butik je njegovo „sveto mesto“, gde se oseća poštovanim i  jakim, a njegova vera ne priznaje sniženja.

Psihologija ponašanja aktera br.2: Najverniji kupac stvari iz butika svoga gazde, a najlepše će čak i ostaviti „ispod tezge“, za svoju koleginicu iz susednog butika. Misli da je vrlo bitna što radi u butiku, i ni na kraj pameti joj nije da je to zbog toga što „nije završila više od škole“. Povezuje se sa drugim butičarkama u klanove,  te sve izgledaju i ponašaju se isto, strogo se držeći sledećeg kodeksa ponašanja: budi drska i ignoriši kupca, što duže možeš! Ako se on baš zatvrdoglavi i neće da izađe iz radnje dok nešto ne kupi, pokaži mu zube tako što ćeš biti maksimalno bezobrazna i neprijatna i disati mu u vrat, sve dok se ne predomisli! Ako ni tad ne odustane, uvek se nađe neki tvrd orah, ipak mu prodaj najskuplju stvar, čisto da se gazda ne naljuti, zbog lošeg dnevnog pazara. Pate od klasičnog „sindroma butičarke“.

Psihologija ponašanja aktera br.3:
Ulaskom u butik, doživljava kult (urološki) šok, zbunjeno posmatra cene i čudi se kako je moguće da kineska kopija Ugg čizama, košta 14200 dinara, što je znatno skuplje, čak i od samog originala, i pita se ko su ovi ljudi, i odakle stižu? Što se tiče robe, to je bar jasno, ona stiže iz Kine, stoga akter br.3 ignoriše gazdin ego trip, kada je reč o cenama. Zatim, nailazi na stvari, koje je video da na pančevačkoj pijaci koštaju najmanje 5000 dinara manje. Zapanjen cenama i užasnut ponašanjem butičarke, koja ga strelja očima, beži glavom bez obzira, do sledećeg butika, u kojem dospeva u isti začarani krug. I tako sve dok ne naiđe na prodavca, koji još uvek nije postao deo ovog sveprisutnog kulta, i iskreno mu ispriča gde i kako je nabavio tu „Cavali“ haljinu, koju njegove kolege prodaju kao original, po većoj ceni od originala. Odlučuje se da ubuduće pazari kod ovog dobrog čike, sve dok se i on ne uobrazi. A onda, začarani krug se nastavlja. Akter br.3, pati od klasičnog „sindroma naivne žrtve“.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup