Lično iskustvo: Orion Telekom – najlošiji hosting u zemlji
|Početkom ovog meseca smo odlučili da hostujemo blog AdriaTalk.com na serverima Orion Telekoma. Razlog za ovu migraciju je godišnje smanjenje troškova hostinga. Naša dotadašnja hosting kompanija je bila Dream Web Hosting iz Beograda, kod koje smo hostovali blog prethodne dve godine. Sa DreamWeb-om smo bili prezadovoljni, međutim pružila nam se prilika da za duplo manje novca dobijemo skoro identičan paket na Orion Telekomu.
Imajući u vidu da je ova kompanija skoro nastala spajanjem tri, u najboljem slučaju, prosečne kompanije, nismo ni očekivali fantastičnu uslugu i stvarno smo bili spremni da progledamo kroz prste kod nekoliko manjih propusta. Međutim ono što se desilo sredinom septembra nas je ubedilo da je Orion zapravo kompanija koja ne vodi mnogo računa o svojim korisnicima.
Prvi negativni utisci o Orion telekom-u
Prvi negativni utisci o ovoj kompaniji su počeli da se javljaju neposredno posle prve uplate. Naime, kada sam stupio u kontakt sa Orion telekomom radi migracije bloga na njihove servere, radnica u korisničkom centru me je obavestila da oni ne rade migracije sajtova, i sa čuđenjem me pitala odakle meni uopšte takva ideja. Kada sam je učtivo (koliko sam mogao u tom trenutku), obavestio da sam pročitao na njihovom sajtu, posle nekoliko minuta ubeđivanja da to ne piše na njihovom sajtu, zaposlena Orion-a konačno ide na sajt svoje kompanije u odeljak Podrška i uverava se da nisam izmislio da njena kompanija radi migracije sajtova, obaveštava me da su “to kolege zaboravile da sklone” (iako me je prethodno njena koleginica mail-om obavestila da će tokom dana migrirati sajt i tražila mi back-up fajlova i baze). Inače, sporni odeljak još uvek stoji na adresi: http://hosting.oriontelekom.rs/podrska/ (skrolujte do kraja stranice i ugledačete poziv Orion-a: “preselite se”). Sutradan smo odlučili da sami izvršimo migraciju (nije nam se žurilo jer smo imali još nekoliko nedelja zakupljen hosting u Dream Web Hosting-u). Kada sam proverio fajlove na serveru i bazu, primetio sam da je migracija ipak obavljena. U tom momentu sam bio srećan što neću morati sam da gubim vreme na ovome, a ceo događaj pripisao nesporazumu.
Međutim, ono što sledi me je uverilo da Orion telekom jednostavno ne brine za svoje hosting korisnike.
Zašto je Orion telekom najlošija hosting kompanija u zemlji? (po mom ličnom iskustvu)
Napokon je došao i dugo očekivani odmor. Na odmoru sam bio desetak dana da bi mi jedan dan pred povratak u Srbiju stiglo nekoliko poruka na Facebook i SMS-ova od kolege da mi je istekao domen www.adriatalk.com. U neverici kucam adresu i dobijam parking stranicu sa uputstvom kako da registrujem domen. Pošto ništa ne mogu dok sam u putu, sačekao sam jedan dan, i pozvao “čuvenu” Orion Telekom (ne)korisničku službu, da vidim o čemu se radi i zašto mi je blog offline (kako sam kasnije saznao) bio čitavih 10 dana!!!
Moja nesreća je što sam stigao za vikend, a (ne)korisnička služba Orion Telekoma za hosting radi samo radnim danima od 09:00 do 17:00h, kako mi je objasnio ljubazni (za razliku od njegove koleginice sa početka teksta) mladić koji je bio dežuran tog vikenda. Elem, nazovem ja u ponedeljak “first thing in the morning” Orion telekom i njihovu (ne)korisničku službu i prođem standardnih 10 do 20 minuta čekanja na vezi, da bi dobio informaciju da domen jeste produžen ali nije aktiviran i da će ga sada radnica sa kojom pričam aktivirati, a sajt će mi biti vidljiv u roku od 24 sata. Naravno, nisu se udostojili ni da se izvine za očigledan (njihov) propust.
Što nas dovodi do odgovora na pitanje iz podnaslova: Zato što u životu nisam imao ovoliko loših iskustava sa jednom srpskom hosting kompanijom u periodu od mesec dana.
Rezultat lošeg odnosa Orion Telekoma
– 10 dana blog AdriaTalk.com je bio OFFLINE
– Mesečna poseta je smanjena 10 puta
– Istrošeni živci
– Lekcija da jeftinije na kratke staze, nije jeftinije i na duge staze
– Lekcija da kompanije u Srbiji malo polažu na odnos sa svojim korisnicima (i dalje im je draže da uzmu novac jednom, a ne da im se zadovoljni kupci vraćaju)
Autor: Miodrag Jokić
Update: Kontaktirao nas je predstavnik Orion Telekom-a u vezi sa tekstom.
Update 2: Drugi update ovog posta smo pretvorili u novi post: UPDATE: Orion Telekom – najlošiji hosting u zemlji

Žao mi je zbog vašeg lošeg iskustva, jer ste ni krivi ni dužni izgubili deo svoje online reputacije. Mada se ne razumem u pravo, vrlo je moguće i da imate dovoljno elemenata da podignete tužbu bar zbog izgubljene dobiti protiv njih.
Još žalije mi je što ovo čujem o Orionu od koga sam zaista dosta očekivao. Nalaze se na jednom vrlo konkurentnom tržištu i korisnička podrška je jedna od najbitnijih stavki tog poslovanja, a nažalost (ne samo oni), izgleda da su izuzetno malo uložili u edukaciju svojih ljudi.
Prosto je neverovatno koliko kompanije ne shvataju da je korisnički servis jedna od tačaka dodira brenda (http://www.pedya.rs/2010/01/26/dodir-brenda/) i da jedna nekulturna radnica/k može jako mnogo da utiče na njihovu offnline reputaciju.
@Prokka
Hvala na komentaru i RT-u. :)
I mi smo dosta očekivali od Orion-a, zato smo im i poklonili vernost “na slepo”, a ispalo je da nam je bilo mnogo jeftinije i lakše da ih zaobiđemo.
Iskreno se nadam da će Orion Telekom preduzeti neke mere u edukaciji korisničkog servisa.
Ono što nisam pomenuo u tekstu je da me je radnica (ne)korisničke službe Orion-a pitala gde sam platio hosting i domen, ja joj odgovrio : “U Orion-u”, ona mi nervozno uzvratila pitanjem “Pa, u kom Orion-u, Neobee ili Sezam Pro”. Za neupućene: Oni su sada u istoj kompaniji: “Orion telekom”.
Stvarno ne bih želeo da ovo shvatite kao hejtovanje jer to nije… Mislim da je migracija na Orion urađena loše i brzopleto. Evo nekih razmišljanja o svemu ovome koja su došla dok sam čitao ovaj tekst. Ovde sam pročitao jako mnogo dobrih tekstova da bih vas hejtovao, ova kritika je upućena vama kao nekome ko se ozbiljno bavi tehnologijom.
• Dream Web Hosting je provereno jedna od najjeftinijih solucija kod nas. Zašto bi neko išao od njih ako sve radi? Da li je moguće da poverujete da postoji dobra a tri puta jeftinija solucija od bottom line cene kada je u pitanju hosting? Hosting se ne bira tamo gde je najjeftiniji već gde je najbolja i najbrža podrška, a to se radi preko preporuka, a preporuke su nemoguće kod mladih firmi.
• Da li je moguće da sajt koji radi i koji ima posetu, transferujete na nepouzdan server/hosting koji se još nije dokazao? Zar nije logično da prvo zakupite prostor za mali sajt, prođete detaljno sve opcije i slično. Tek onda da premestite svoje ozbiljnije naloge.
Ja sam isto čuo da se formira novi provajder, da će biti bruka cene i super uslovi, ali onda pratite i ostale stvari i vidite oglas za posao “treba nam sve” zapošljavali su ljude na preko 15 pozicija, vidite da su spojili tri firme u jednu, treba ljudi da se prepakuju i uhodaju. Sve što nude je super na papiru, ali za bilo kakav test ne želim uopšte da razmišljam od njima bar još godinu dana. To je moj stav.
Današnju saradnju sa Orionom ne vidim kao saradnju gde je treba kritikovati jer je raditi sa tako mladom kompanijom isto kao instalirati beta software pa se onda buniti kada sruši računar.
Stvarno ne bih želeo da ovo shvatite kao hejt.
@ivancosic
hvala ti na komentaru. Jasno nam je da ne hejtujes, medjutim ne mogu da se slozim sa tobom u nekim stvarima. Ja ne zelim da uopste da razmisljam o tome da li je orion stara ili nova, uhodana ili neuhodana kompanija, ja zelim uslugu koju oni nude, a koju sam platio. U tekstu sam naveo da nismo ocekivali vrhunsku uslugu, ali smo ocekivali neki minimum da se ispostuje.
I ja sam skoro imao iskustva sa preseljenjem domena kod oriona.
Domen je preseljen sa neobee-a.
Ne mozete videti svoj sajt (ne radi php) dok se domen ne transferise.
Takodje, iako je ponudjena podrska za rimot mysql, ova opcija ne radi.
O korisnickoj podrsci ne vredi govoriti, ista je kao kod Sezam hostinga – ocajna.
Verujem da će mi komentar biti obrisan od strane moderatora, ali ipak moram ovo da napišem. Nisam nikakav fan Orion Telkoma niti njihovih usluga, čak naprotiv uzeo sam CDMA uređaj koji više ne radi nego što radi, ali znam da je hosting deo Orion Telekoma, koji je kupio Sezam Hosting, samim tim i prethodnu firmu, E-Host, sa sve ljudima koji su tamo radili, najbolji domaći hosting provajder, ako ne i najbolji hosting provajder u regionu, Ne mogu da se složim sa tim da su negativni utisci bazirani na tome da korisnički servis nije mogao da prebaci blog sajt sa drugog provajdera kod sebe, već to samo govori o sposobnosti vlasnika da prepusti svoje delo u ruke treće osobe i prepusti svoj blog na običan copy-paste na nov provajder. Ako internacionalni domen, kao što je ovde slučaj, istekne, krivica sigurno nije u na novom hosting provajderu već na osobi koja je registrovala domen. Koliko ja znam, opomene za istek domena stižu počevši od 3 meseca pre isteka, pa do 3 dana pre isteka, sasvim dovoljno vremena da se domen produži. A što se hostinga tiče, dovoljno o ovome govori podatak da se AdriaTalk.com i dalje na hostuje na omraženom hosting provajderu.
Na Sezam Hostingu – Orion Telekomu imam i dalje 15-tak ih sajtova koji nisu nikada bili offline (doduše par zahtevnijih su mi suspenodvali pa sam ih prebacio u inostranstvo na jeftinije VPSove od njihovih) ali svaki problem koji sam imao je rešen ili makar mi je dato objašnjenje zbog čega ne mogu da hostujem kod njih. Koliko sam mogao do sada da primetim, isti ljudi rade i dalje u Orion Telekomu kao i u Sezamhostingu i uvek su bili spremi da pomognu (samo su promenili mailove na orriontelekom.rs). Verujem da kada zoveš korisnički Oriona zobg hostinga, oni ni dan danas ne znaju ko si ti niti o čemu pričaš, ali, srećom, i dalje radi broj sezamhostinga na kom ne moraš da čekaš. Što se mene tiče, neću menjati provajdera, dok ne nađem bolji, apsolutno sam zadovoljan Sezamovim, pardon Orion Telekomovim.
@Miloš Obradović
Hvala ti na komentaru. Kao što vidiš nismo ti obrisali komentar. Da odgovorim na tvoje tvrdnje: domen JESTE bio produžen, dakle plaćen u Orion Telekom-u, a oni su uzeli taj novac i nisu produžili domen. Orion Telekom nije “omraženi” hosting provajder, pošto ja nikog ne mrzim, već jednostavno loš hosting provajder.
AdriaTalk se i dalje hostuje kod Orion Telekom-a, jer razmatramo pažljivo svoje opcije za migraciju, da nam se ne bi desila slična situacija kao sa Orion-om. U najkraćem roku verujem da ćemo naći hosting provajdera sa kojim ćemo biti zadovoljni.
Što se tiče prebacivanja bloga, odluka vlasnika sajta ne govori “o sposobnosti vlasnika da prepusti svoje delo u ruke treće osobe”, već o korišćenju usluge koje Orion Telekom nudi. Ovde se radi o uštedi vremena, a ne o sposobnostima vlasnika bloga. To ti je isto kao kada kreneš na posao, a auto neće da ti upali, pa ti zoveš majstora da ne zakasniš na posao, iako znaš i sam da popraviš auto.
Dalje, ja nisam ničije sposobnosti pominjao (kao što ti pominješ naše), te stoga imam očigledan razlog da sumnjam, da ti je komentar dobronameran i da je samo još jedno iskustvo korisnika usluga Orion Telekom-a.
Sa obzirom da ste objavili ovaj clanak zakljucio bi da vam je stalo da upozorite ljude o losem kvalitetu usluge orion telekoma (e-host tacnije).
Medjutim, ako uklonite clanak onda ce ispasti da vam je jedini cilj bio ucena.
Sto se tice usluge orion hostinga, mogu samo da se slozim sa vama da je ocajna. Meni su za jedan sajt od 700 unique dnevno trazili da predjem na vps. Taj sajt sada ima 5000 unique dnevno i niko mi ne pravi probleme na hostgatoru.
Poštovani gospodine Jokiću,
Orion telekom, kao drugi operator fiksne telefonije i najveći Internet provajder u zemlji, osim što građanima Srbije nudi mogućnost izbora, pre svega ima za cilj da svojim korisnicima obezbedi unapređen nivo usluga i kvalitetan servis.
Iz tog razloga su nam korisnici i njihovo zadovljstvo uvek na prvom mestu.
Imajući u vidu da je u pomenutom slučaju došlo do previda i greške u obezbeđivanju hostinga AdriaTalk blogu od strane Orion telekoma u trajanju od 14 dana (od 13.09. do 27.09.), Orion telekom preuzima na sebe odgovornost i upućuje javno izvinjenje Vama i korisnicima AdriaTalk-a.
Svesni da je do propusta došlo našim previdom, ponudili smo mogućnost besplatnog hostinga u periodu od godinu dana, što je u skladu sa poslovnom politikom naše kompanije koja je uvek maksimalno usmerena na zadovoljstvo korisnika. Nadamo se da ste našu ponudu shvatili kao gest dobre volje.
Orion telekom, kao kompanija u razvoju i nova na tržištu, konstantno radi na poboljšanju mreže, kvaliteta usluga kao i korisničkog servisa pružajući bolja, jednostavnija i povoljnija rešenja svojim korisnicima.
Mi smo svakako otvoreni za Vaše sugestije i nadamo se da ovaj nesporazum neće uticati našu saradnju i komunikaciju u budućnosti.
Unapred hvala na razumevanju.
S poštovanjem,Ivana Bojović,Rukovodilac kontrole kvaliteta
@Orion telekom
Želim da Vam se zahvalim što ste se oglasili povodom ovog slučaja i uputili nama i našim posetiocima izvinjenje. Međutim, ono što u izvinjenju nije do kraja tačno je to da ste nam ponudili besplatan hosting u trajanju od godinu dana kao čin izvinjenja, jer je zauzvrat od nas traženo da uklonimo tekst o našem lošem iskustvu sa Orion Telekomom.
Svima nama (korisnicima) je u cilju da, Orion Telekom kao drugi operator fiksne telefonije i najveći Internet provajder u zemlji, radi na najbolji mogući način, te moje loše iskustvo, koje sam preneo svojim posetiocima u ovom postu shvatite kao dobronamernu kritiku u cilju poboljšanja Vaših usluga i objašnjenje našim posetiocima zbog čega smo oko dve nedelje bili “offline”.
Mislim da “kupovina” ovakvog “izvinjenja” nije prihvatljiva …
Samo se mazu oci ovim “gestom”
Mislim da bi rukovodioci Oriona prvo trebali da porazgovaraju sa svojim zaposlenima (verujem da jesu) i da se potrude da svi profesionalno obavljaju svoj posao. Oni na prvom mestu zavise od korisnika a njih ce pridobiti kvalitetnom uslugom i ljubaznim call centrom. Kod mene su dobili veliki minus i izgubili su skoro sigurnog korisnika.
Odlicno napisan clanak. Ja upravo trazim novog provajdera i ozbiljno sam se razmisljao za Orion Telekom. Izgledao mi je ozbiljno. Ali sam odustao kada sam im trazio da platim karticom, a oni mi nudili opstu uplatinu da pa da platim u posti. E, pa necu! Mogu, ali necu! Hocu da placam karticom! Nisam lenj, nego jednostavno zahtevem odredjeni profesionalizam. Sada jos kada sam procitao ovaj clanak, nemem nameru ni da se trudim vise oko Oriona.
Imao sam i sam dosta losih iskustava sa domacim provajderima. A hostovao sam i na Veratu, Loopii, Hostingmaniji, Sajthostingu, Uniwebhostingu… Ovaj poslednji (Uniweb) mi je pokidao zivce. A posle njega odmah dolaze Sajthosting (trude se ali, nemaju ni dovoljno iskustva ni kapacitita) i Loopia (sa 104 dana godisnje bez tehnicke podrske obaraju rekord).
Moj opsti utisak je da 90% hostihg kompanija Srbiji (od cega bar 80% nisu uopste kompanije) nije doraslo poslu kojim se bavi. Zakupe par virtuelnih servera u Americi i kupe odgovarajuci sajt templejtmonsteru (namerno sam ovako napisao da ih ne reklamiram) ili ga skinu da radpida i odmah postanu hosting kompanija. A ono sto me najvise nervira kod “hosting kompanija” je to sto se svi bave overselling-om! Bukvalo prepisuju jedni od drugih!!! Svi nude kule i gradove, a na kraju zavrsis u podrumu! Pa, dobro, ljudi, ne mozete vi ponuditi isto kao Bluehosti, Justhost, Godaddy itd! I oni koriste overseling ali oni imaju cime da pokriju svoje tvrdnje! I jos jedna stvar koja me nervira kod ovih nasih. Nikada nisu oni krivi, a i kada moraju da priznaju da jesu, sta urade? Ponude ti godinu dana besplatnog hostinga! To im je izgleda zajednicka politika, posto su imeni nekoliko puta nudili tako nesto. Pa, dobro, narode, sta ce meni godina dana vise na hostingu kojim nisam zadovoljan?
Moj savet za hosting kompanije je sledeci: PONUDITE SAMO ONO STO MOZETE DA ISPOSTUJETE I PODIGNITE CENE, ALI NEKA VASA USLUGA VREDI TIH PARA.
Zdravo svima,
Pre mesec dana sam zakupio mikro paket kod oriona, i sve je bilo ok, juce mi je sajt bio offline jedno pola sata, nije radio ni cpanel, ali opet kontam nije strasno.
Sada sam primetio da sam ostao bez baze podataka, jednostavno je nema , naravno ne radi ni sajt koji je na wordpress-u. Pokusao sam da napravim novu bazu pa da dignem sajt ponovo jer nema mnogo sadrzaja, ali ne mogu da napravim novu bazu.
Sada čekam jutro i 9 sati da zovem drugare iz oriona , da mi pomognu ako mogu.
Evo, potvrdjujem i ja da imam velikih problema sa ovih hostingom.
Naime, sajt je hostovan tek nedavno (pre 2 meseca) i sve je radilo OK neko vreme, ponekad su se javljale greske pri konektovanju na bazu (jako retko) i onda odjedno su se ove greske pocele sve cesce i cesce pojavljivati dok na kraju MySQL server nije u potpunosti blokirao pristup zbog prekoracenog broja gresaka pri konekciji.
Odem ja odmah na sajt reko, verovatno imaju teh. podrsku, i sav srecan skotan dugmence “Online Podrska” i kliknem ja, sacekam malo i na chatu mi se javi neki lik i ja mu pocnem izlagati problem da bi me lik prekinuo i objasnio mi da on to ne moze da resi… mislim, sta ce tamo i zasto onda sluzi ta podrska ako mi ne mogu pomoci. Ali OK, covek se poneo dosta ljubazno i saopstio mi da moram sutra dan da zovem telefonom.
Nazovem ja sutra ujutro, posle duuugog cekanja dobijem operatera, izlozim problem a sa druge strane tisina! Necete verovati znaci lik nije znao sta da mi kaze! Ni “muuu”, ni “beeee”…. i tako posle par desetina sekundi tisine lik kaze da sacekam da on pokusava da vidi svojim ocima sta se to ispise na sajtu (na mom domenu) jer izgleda nikad nije cuo za takav problem i ne zna da ga resi… Posle jos oko minute cekanja u tisini lik mi je zatrazio broj mobilnog i rekao mi da ce mi javiti kada rese problem, da on to ne moze resiti.
Sva sreca pa nisam “dugo” cekao. Posle jedno 2 sata nazove mene lik i kaze da je popravljen problem i da se to slucajno desilo jer je server bio “slucajno” preopterecen.
Upitam ja da mozda moj sajt ne preopterecuje server i dobijem odgovor da je to u pitanju sigurno bih od njih dobio upozorenje i ponudu prelaska na VPS ili neki jaci hosting.
Na kraju razgovora lik je obecao da se nista slicno vise nece desiti ali vec uvcece su opet pocele iste greske, znaci opet MySQL server na momente nije dostupan. Samo cekam kada ce server pet da se zablokira zbog prekoracenja gresaka.
Molim admina AdriaTalk-a da nas obavesti koji je hosting izabrao da se tamo preseli jer sam i ja sada u potrazi i zaista ne znam gde da predjem.
@Srele
Preselili smo se na Adriahost (http://adriahost.com). Za sada smo zadovoljni, pre svega podrškom, koja je odlična.
NAPOMENA: Jedina veza između AdriaHost-a i AdriaTalk-a, sem sličnog imena, je to što smo zakupili hosting kod njih. Dakle, nismo u vlasničkim odnosima. :)
Uf… Zašto nisam našao ovaj tekst pre nego što sam uplatio hosting kod Oriona…. Nadam se da vrše povraćaj novca….
Ok. Vratili novac. Veri najs.
> Preselili smo se na Adriahost (http://adriahost.com). Za sada smo zadovoljni, pre svega
> podrškom, koja je odlična.
Auh, čudni su putevi gospodnji… Ja sam pre par godine naglavačke pobegao sa Adriahosta jer su mi se tamo dešavale neopisive stvari. Da počnem recimo od toga da je (pored svega ostalog) u poslednjem periodu mog boravka tamo moj domen došao na crne antispam liste jer se Adriahost pored tadašnjeg “provajdinga” bavio i nekim igrama tipa finansijskih piramida ili tako nešto (!) – uglavnom su izgelda šibali okolo toliko spama da su dospeli na crne liste, skupa sa svim korisnicima koje su hostovali!
Podrška? Na naslovnoj strani sajta su imali linkove slike ka izveštajima sa kacelarijskih žurki. Telefonska podrška? Evo primera: jednog dana sajta nema – umesto naslovne strane stoji neko objašnjenje koje se svodi na to da ili sam kao webmaster prekršio pravila Interneta pa je mi sajt suspendovan, ili sam im dužan neki novac. Na “obaveštenjenju” je naime stajalo uputstvo da je satj suspendovan i poziv webasteru da se javi njihovoj finansijskoj službi… Sad zamisli likove, “provajdere”, koji ti isključe sajt, i umesto da te kao korisnika o tome odmah obaveste telefonom ili bar mejlom, oni na naslovnu stranu tvog sajta stave ovako nešto – pa kad vidiš, vidiš, javićeš se već. (A uostalom… ko te j… ;)
Javim se i pitam, zašto je sajt isključen. Da, oni su ga isključili, zbog napada nekog hakera.
Kog hakera? Zašto mi niste poslali informaciju o tome? I kakvo je to “objašnjenje” umesto mog home page-a, zašto bar niste stavili da je sajt privremeno nedostupan zbog hakeraja, tehničkih problema, ili nešto slično – umesto teksta po kome ispada da sam ja krivac, jer vam ne plaćam, ili na neki način zloupotrebljavam svoj domen?
Tip koji je bio “podrška” je bio bezobrazan kad nije bio flegmatičan (zato su ga bili i stavili tu):
– Nemamo takvu stranu, imamo samo nekoliko tipskih strana koje koristimo u takvim situacijama.
EJ!
Počinjem da urlam da hoću da pričam sa menadžerom (bila je to završna faza moje golgote sa njima i rukavice sam već bio skinuo – Balkan brate…)
– Ne možete da dobijete menažera jer priča na drugoj vezi.
– Sačekaću!, kažem
– Rzagovor će trajati dugo.
– Koliko?!
– Sigurno deset minuta.
– Dobro, javiću se za deset minuta!
Posle 10min zovem ponovo:
– Mogu li sada da dobijem menadžera?
– Ne možete.
– Zašto?
– Morao je da izađe.
– Je l’ tako?! E dobro, onda ću sad da dođem tamo!
(bili su tada neka mala družina poput grupe TNT, a u cvećaru im se lako ulazilo ;)
Spustim slušalicu. Posle 30 sekundi zvoni telefon – javlja se menadžer (stigao iznenada). Priča mi istu priču, ja vičem “pustite sajt da ne dolazim tamo!” Spuštam slušalicu. Posle minut vremena sajt se pojavljuje i normalno radi…
Eto, tako je to. Samo mogu da ponovim: Balkan brate, Underground… I gle, kad sam pobegao od njih, odlučim se za ondašnji Sezamhosting – a oni su posle ušli (i uneli me ;) u sad ovaj Orion. I sve šljaka kako treba i bez problema već par godina. Par puta za svo to vreme je bilo nekih zastoje, ali to su otklanjali brzo. Sve u svemu, baš, zadovoljan sam.
Ima li rezimea posle ovog pisanija? Neću sad da vičem “bež’te naglavačke od Adriahosta ” (daleko im lepa kuća ;), nego ću da kažem da sigurno ne otkrivam toplu vodu ako ustvrdim: ovde kod nas izgleda sve zavisi od sreće, pa kako ti se, i kod koga, zalomi…
Super ti je ovaj komentar, samo što nije istinit. Delići su istrgnuti iz konteksta, vremenski okvir prilagođen priči, dodate maštovito iskonstruisane pretpostavke i dodati elementi drame radi postizanja atmosfere. :) Dobro, šalu na stranu. Ne volim da odgovaram na ovakve komentare, ali ovde smo ipak direktno prozvani.
Dakle, mi imamo zabeležen svaki tiket poslat našoj “podršci” u protekle 4 godine i poprilično lako je bilo proveriti celu tvoju priču.
Tvoj sajt se nalazi na shared hostingu (“deljeni hosting”) na kome se nalaze stotine sajtova koji se bave raznim stvarima. Možda se neko od naših klijenata i bavio “finansijskom piramidom”, to ne znam i ne želim da ulazim u to. Izjaviti da se Adriahost bavio time je čista laž i izmišljotina.
Teza da je postojao problem sa mailom zbog klijenta koji se bavio “finansijsko piramidom” je iskonstruisana pretpostavka koja nema veze sa realnošću. O problemu sa mailom zaista postoji tiket podršci otvoren 18.06.2008. godine u 22.11. Problem je rešen sledećeg dana kada smo ustanovili da nisi konfigurisao skript kako treba, tj. koristio si mail funkciju umesto smtp-a. Bio si malo drzak u mailu.
Nikada nije postojao problem sa black listama na shared hostingu u meri većoj nego što je to uobičajno na shared hostingu. Drugim rečima, to je deljen hosting, nikad se ne zna ko će šta da uradi ali mi svakako pratimo probleme i svakodnevno rešavamo ako postoje. Drugo, bilo ko može u svakom trenutku da uzme svoju IP adresu ili server i ne bi imao nikakav problem sa mailom.
Ti si Jovane nekoliko puta slao mail sa zahtevom za sponzorstvo sajta, što nama tada nije bilo interesantno. Nekoliko meseci za redom si prekoračio bandwith više puta (postoji više tiketa o ovome) – klijentu predloženo da uzme veći paket i besplatno povećan bandwith tog meseca. Na kraju, smo dogovorili sponzorstvo i poklonili ti veći paket .
Pre suspenzije sajta, mi smo te kontaktirali ali nisi bio dostupan. Pored toga si dobio i jedan mail kada si bio na 80% bw (tiket 655741), a zatim još jedan kada si bio suspendovan.
Možda si ti zaista nekoga i zbunio svojim “pustite sajt da ne dolazim tamo!”. Ipak nismo navikli na takvu komunikaciju, ali ceo “telefonski dijalog” je izmišljen ili poprilično “friziran”.
Ne pružamo podršku putem telefona, baš zbog ljudi kao što si ti. Eto, sada ne moram da se otimam za istinu sa tobom jer je dovoljno da pogledam ticket-e koje smo ti slali. Da ne bi ti izmišljao dijaloge, podrška ide preko tiketa – posle nema rekla-kazala.
Nama su ovakve kritike veoma bitne, kako bi istražili kako i cime su uzrokovane, i kako se slicne situacije ne bi više ponovile. Ostaje samo da kažemo da cemo se uvek truditi da našim klijentima ponudimo što bolju uslugu.
Kao njihov korisnik moram da podelim svoje iskustvo sa po meni obicnim prevarantima.U zadnja 3-4 meseca net maltene nemamo u Batajnici na poziv vam kazu da trenutno nemaju tehnickih mogucnosti nasta sam zahtevao da se umanji kracun odgovor je ,,Mi moramo da naplatimo pa imali vi uslugu il ne a ako vam se nesvidja mate sud ili potpisite novi ugovor na 2 godine usluga bez neta,,.Postavljam pitanje dali ce ikad u ovoj zemlji potrosac biti zasticen ili ce ih firme kao orion vecito krasti.Moto firme orion:VI PLATITE A ZA USLUGU DODJITE JUCE.
http://orion.rs/orion_telekom/press_centar/saopstenja.241.html?type=news&newsId=28
Kolaps.
23/09/2011 | Saopštenja
Kvar na hardverskoj infrastrukturi hosting sistema
Zbog kvara na hardverskoj infrastrukturi hosting sistema, trenutno su nedostupni shared hosting serveri. Svi raspoloživi resursi rade na rešavanju problema i očekujemo da će problem biti rešen u najkraćem mogućem roku.
Zahvaljujemo se razumevanju.
Orion telekom jeste najlosiji hosting u zemlji !!!!
On line prodaja firme mi je 24 sta off line!!! Sinoc sam cekala 3 sata i 20 minuta tehnicku podrsku i nisam docekala ..Podrska radi do 22h, ja sam nazvala oko pola deset i negde pred jedan sat posle ponoci mi je iscurela baterija na telefonu. Pored toga poslala sam nekoliko mejlova..ali nisam dobila NIKAKAV odgovor. U ovom trenutku cekam vec sat i 17 minuta tehnicku podrsku..
Od tri domena ni jedan ne funkcionise, a ne mogu da pristup ni cpanelu.
Zao mi je sto ovaj post nisam videla ranije, sada cupam kosu sa glave.
Obavesticu vas o ishodu moje gologote sa orionom.
Znate sta ovo je stvarno previse, da bukvalno evo sad ce jos malo i drugi dan a da ne uspeju nista da oprave, pa ovo je PROPAST i blam. Ja ne znam sta vise da napisem. Nezadovoljna sam jako. Mislim da bi posle ovakvog kolapsa SVIMA koji nisu imali niti pristup panelu niti preko ftpa niti na sajt SVOJ (a dovodi se u pitanje da li cemo isti sadrzaj zateci kada osposobe sve) SMATRAM da trebaju da besplatno omoguce GODINU dana besplatnih usluga za pakete koje smo izabrali, ako to ne urade niti su profesionalni, niti znaju sta rade niti ih bas briga za KORISNIKE njihovih usluga. A ja cu PRVA ako ne srede ovaj krslus i ne oduze se na neki nacin PRVA da ih tuzim i da ih bijem na SAV GLAS. Odvojiti novac za nesto sto nece raditi a da pritom tehnicka podrska ne radi nista ili da cekam POLA SATA i na kraju opet da izvisim nece moci!
ZALI BOZE, bruka i beda. Osecam se iskoriscenom i nije me blam da to kazem, zelim PRAVDU!
Od kada je Orion telekom kupio Neobee net, stvari su krenule na dole. Duže vreme čekanja na podršku, prebacivanje odgovornosti sa ekipe iz Beograda u Novi Sad, promena ugovora koji je podpisan sa Neobee-om bez predhodne konsultacije korisnika, česte promene (iz nepoznatog razloga) datuma ažuriranja datoteka na hostingu, tako da ne može da se uradi čestita sinhronizacija i kao šlag na tortu pad hosting sistema (do sada 48h off line).
Stvarno su najgori i ja ludim vec 2 dana i 10 sajtova koje “hostujem” kod njih su nedostupni, a partneri me zovu i pitaju ko ce im nadoknaditi stetu koja je nastala da ne duzim… Ko hosce da im sve po spisku nek nazove 011 / 4100 – 888, to je br za “Premijum podrsku” obicno je slobodan, tamo sam ih dobio iz cuga, kazu tek od… ma necu ni da kazem, zapalio bi ih!
Katastrofa Orion Telekom je blago receno katastrofa!!! Hosting ne radi od petka popodne do danas! Iskljucen nam je portal a korisnicku sluzbu ne mozes dobiti bez 3 sata cekanja na automatu!
“Vas poziv je 56”!!!
Ja sam danas bio 4 i sacekao operatera, jojjjj, jadni li su oni, pa oni nemaju pojma sa poslom kojim se bave, od petka nisu nista uradili i danas kao nesto cackaju i jos uvek neznaju kada ce sve da proradi! UH, kad neko krene da se bavi sa svim i svacim, na kraju naravno da nista nemoze da valja!!! Zaposle par strucnjaka koji su zavrsili “IT A****miju”, i kad nalete na ozbiljan problem – onda “format C:” Ja drugu godinu ratujem sa njima, ovo je do sada najveca havarija koju su imali, desavalo se svsta, da nije njih ne bi se ni setio sta sve moze da me snadje pa sve do albanskih hakera…
Imao sam potpuno isti problem sa Orionom,kao i Adriatalk,dakle,
isključili su mi domen,iako sam platio produženje domena u roku u kom su mi dostavili na profakturi za plaćanje,
zatim su ga tek drugi dan uključili,mail server mi je bio isključen,tako da je bila prekinuta svaka komunikacija.Ugovor koji smo imali sa neobee su jednostrano promenili i raskinuli,na call centru ne možeš da ih dobiješ,uvek ima 15-45 korisnika ispred tebe,kada odeš lično su drski i bezobrazni,itd….A ovaj sada raspad sistema koji imaju još od petka je nešto neverovatno,sajt ne radi,mail server nam ne radi,totalni kolaps,firma ne može da posluje od petka.
Da ne bismo više gubili živce sa kvazi privatnom firmom,koji su postali bezobrazni i drski,gori od najgore državne firme,predlažem da se kolektivno premestimo na bilo koji drugi hosting,samo da nismo kod njih,naravno da se pre toga malo raspitamo da ne prođemo kao sa njima.
Mi smo se preselili na Adria hosting malo posle ovog posta i imamo samo reči hvale za ovaj hosting. Celu migraciju su oni uradili besplatno i pre nego što smo sam hosting i uplatili, plus imaju jednu od najboljih tehničkih podrški u Srbiji (npr. skoro 24h sata dnevno su na Twitter-u, tako da im i tamo možete pisati, što je nama recimo bilo jako zgodno).
U svakom slučaju sve preporuke za Adria host, a ako neko odluči da se prebaci kod njih, možete ih naći na adresi: http://www.adriahost.rs
katastrofa lose strasno lose veze smetnje………. uzas
Pridruzijem se svim lošim komentarima.Bio sam korisnik mnogih provajdera ,ali Orion je NAJGORI.Internet koristim za svoje licne potrebe a u stvari memam ga uopšte.zakupio sam paket od 1MBS a dobijam od 0,1 do 0,2 i kada nazovem ne-korisnicku sluzbu (56 ste na redu)kazu da su dozvoljene oscilacije od deset puta manje brzine.ALO BRE NEMAM JA OSCILACIJE, meni je brzina stalno max 0,2 i tako se mi vrtimo vec godinu dana.Imam jos sest meseci do isteka ugovora i ZBOGOM ORIONE ZA SVA VREMENA a i za sve moje poznanike.
I ja sam imao problema sa Orionom ,trenutno mi sajt ne radi, Datum kao sto vidite 30 novembar 2 sata ujutru.Na twiteru smo probali da se raspitamo da li jos neko veceras ima probleama sa Orionom ,kad odjednom sajt je proradio,da bi na moje nezadovoljstvo opet prestao da radi.Ovo nije prvi put, pre godinu dana albanski hakeri su mi srushili web sajt,Da nije bilo mog administratora ,koji se poveza ona twiteru sa nekim likovima iz adrie,nikad ne bi uspeo da ovo sredim a sumnjam da bi mi bilo ko iz Oriona izasao u susret jer su jako neorganizovani i call sluzba im je totalna shprdnja.Definitivno cu uraditi migraciju sajta na adriu ili nekog drugog provajdera, ovog trenutka zbog oriona gubim novac,jer moj sajt ne postoji.ORION JE NAJGORI PROVAJDER U SRBIJI
Malopre sam imao dosta neprijatno iskustvo sa kompanijom Orion Telekom.
Sve u svemu, veoma loša usluga i nevaspitani operateri call centra.
Razmišljam da klijentu predložim promenu…
Sto se mene tice,ja bih zeleo da promenim provajdera kad je internet u pitanju.Na Telekomovom sam ADSL-u,i posto bih zeleo da uzmem onaj najveci paket brzine,jeftinije mi je duplo u Orionu da uzmem taj od 16mb/s nego u Telekomu….pa sam mislio da prekinem odnos sa Telekomom i da zapocnem ugovor kod Oriona….znaci nemam nikakve sajtove svoje ni blogove,nego je cisto pitanje internet konekcije……sta admin. misli o tome???? :)
@Uros
Izvini što si malo čekao na odgovor. Nisam nikad koristio Internet Orion Telekom-a, pa ne mogu da dajem sud o kvalitetu usluge. Mi smo imali katastrofalno iskustvo sa Orion Telekom Hostingom, a prebacili smo se na njih jer su bili jeftniji. Naravno posle nas je to skuplje izašlo, nego da smo ostali na dotadašnjem hostingu. :)
za Uros-a
Nemoj ni u snu da napustas Telekom i prelazis na Orion internet. To sam ja uradio i pokajao se za svagda. Korisnicka podrska im je na nuli. Imaju non stop prekide, a i cena je ovde u Srbiji katastrofalno velika za takve uslove koje pruzaju. Mozda sam zakasnio sa porukom, ali mozda nekome drugome ce biti od nekog znacaja.ocigledno ovaj post im nije dao nikakvu lekciju, posto se Orion ponasa uzasno…..
na ovaj sajt sam dosao zato sto sam hteo da vidim kako su prosli drugi ljudi koji su koristili usluge orion telekoma. od ukupno 11 dana testiranja internet brzine samo sam jedan dan i jedno pre podne imao brzinu koja je blizu ugovorene. u pitanju je adsl potpisao sam ugovor i stizu mi racuni za 4 mb a brzina je u 99 % slucajeva oko 1 mb. izgeda da nisam jedini. iskreno zalim zbog toga i ne znam obzirom da sam se obavezao na 2 god. da li postoji mogućnost da se ugovor raskine. ako je neko sa tim upoznat molim za odgovor….mogu li nekako da uploadujem print screen tih testova kao argument da bi oni koji zele da se odluce za orion telekom mogli da vide sa kim imaju posla?
Adriahost je samo firma koja zahvaljujući velikom broju sajtova koje poseduje što preko sebe, što preko drugih, reklamira sama sebe i diže se u nebesa. Ja želim samo ljudima skrenuti pažnju da ne padaju na njihove fore i fazone, tehnička podrška i tome slično, jer jednostavno, kad im nešto ne radi oni zovu one od kojih zakupljuju servere, jer nijednu mašinu nemaju u Srbiji, a i nisu baš toliko stručni.
Bio sam kod njih i otišao, realno svim koji žele da rade webhosting, preporučujem samo HOSTGATOR, jer su najbolji, verujte mi ljudi, ja sam se preporodio otkada sam prešao kod njih, prvo što su uvek online na live chatu, drugo što uvek reše problem, treće najpovoljniji su, i četvrto, veoma su razumni za plaćanje, tipa ako zakasniš produže ti na reč, a sve unlimited dobiješ ispod $10, sve što vam treba je Banca Intesa Internet kartica i to je to.
Dakle, apelujem na sve vas, probajte Hostgator i videćete šta je profesionalni hosting, a ove iz firmi poput AdriaHost, Uniwebhosting i sličnih pustite da mažu “džema na ‘leba” umesto da mažu vas….
Prase.
Privukao me je naslov teme. Nisam bas sva iskustva procitao ali evo i mog. Orion je najsmrdljivija telekomunikaciona mreza koja postoji na nasem podrucju. Makar iz mog ugla. Prvo su me zbog njihove greske u nekom knjizenju 20 puta u roku od mesec dana zvali i pokusavali da uteraju starh kako moram da platim koriscenje bezicnog interneta. Kada sam im trazio da mi dostave po kojim fakturama im dugujem 5500 din nikada mi to nisu dostavili vec su nastavili da me uznemiravaju i zivkaju i to rano ujutru. Konacno mi je pukao film i morao sam de se izderem na …agenta za naplatu da ponovo proveri u racunovodstvu o cemu se radi. I kada nadju svoju gresku da mi se pismenim putem izvine. Gresku su nasli ali izvinjenje nisam dobio nikada. Druga stvar mi se dogodila upravo danas. Odjednom su prestali da salju stampane racune vec ih moramo skidati sa interneta. Pokusao sam ali mi nije islo. Kontaktirao sam operatera da mi pomogne kako. Ispitivao me je sve i svasta ali je na kraju zakljucio da ja ne postojim u njihovom sistemu i da moram naci jedan od proslih racuna da bih mu procitao neki poziv na broj. Naravno racuna nemam tako da to nisam u mogucnosti da mu procitam. Onda nista….ko te sisa…samo sto mi to nije rekao. Kroz par dana sledi iskljucenje iterneta tacno u 12h. Zovem ponovo korisnicki servis i GLE CUDA!!! Samo po broju (istom) sa kog zovem operater je uspeo da udje u moje podatke!!!??? Posto sam registrovan kao pravno lice presli smo moje podatke po redu i ustanovili da je Orion telekom POGRESNO uneo moj PIB koji je sastavni deo lozinke za logovanje da bi se pogledao elektronski racun. Dobio sam info da i u mom gradu mogu da platim sporni racun, tamo ispravim sve podatke i da cu odmah po placanju biti ukljucen. ZANIMLJIVO kako to onaj prvi operater nije znao da kaze. Racun platio u 12.20h i dobio info na cu biti oko 13h ukljucen jer rade reset sistema svaki pun neparan sat. U redu sacekacu. Ali….nije ukljucen. Zovem kol centar opet…bice u 15h….pa u 17h pa u toku dana. Ponizavaju me i smatraju da moram da podnosim njihove lazi i obmanjivanja. Evo…vec je 23h a ja u firmi jos uvek nemam internet. Napomenucu da je moja firma usko vezana za rad sa korisnicima preko interneta. Da moramo u toku dana da zakljucimo online poslovanje i skupimo sve izvestaje. Direktan profit nam zavisi od kolicine sklopljenih ugovora tog dana. A Orion telekom nas je sprecio da ista uradimo. Direktno su nam uzeli novac iz dzepa. Ukratko, ne damo tgi da platis racun pa te iskljucimo. Kada platis….paaa…zakasnio si sada cekaj da te ukljucino…kaad mi budemo hteli. LOPOVI smrdljivi….raskidam ugovor odmah sutra.
Raskinuo sam ugovor sa Orion telekom na Obilicevom vencu. Non stop mi salju poruke preko SMS da im vratim urdjaj. Ugovor nisam mogao da raskinem ako ne vratim uredjaj. Sada mi salju poruke sa oja +44 iz Engleke vrovatno mile da su u praavu pa pumpaju racune. Uredjaj mi vise nije radio nego sto jeste, Lopovska firma i svima bih preporucio da nikakav ugovor sa njima ne sklapaju.
Koristio sam orion internet i veoma sam nezadovoljan. Raskinuo sam ugovor i vratio im opremu, platio racune i sad mi opet salju da platim nekih 3000 din za ne znam ti ja sta. Stalno me zovu i uznemiravaju. Ne bih hteo nikom da preporucim Orion internet. i Ljudi nemojte uzimati i koristiti njihov net je je KATASTROFA. Ja vam to kazem iz licnog iskustva sa njima.
Ono sto je porazno, to je NEKULTURA osoblja Oriuon-a. Ni sama ne znam da li su zaista takvi ili su nestrucni. Ostacu prava dama, pa imena osoblja necu pominjati. Nisu ni amateri, vec autsajderi!
Ono sto smeta je njihovo besomucno ukljucivanje govornih automata. Ne zelim da prejudiciram, ali nisam procitala da je o njima iko ista rekao lepo. SRBOJO, MEDJU SLJIVAMA!
Evo koliko kasnije od svega toga nista se nije promenilo….Meni za produzenje hostinga salju predracun evo danas da ga do ponedeljka platim….Kada sam ih zvao da vidim sto mi sada tek salju predracun sa datumom od 15.06 i da ga platim za na tri dana a vikend je maltene….ona veoma struchna dama koja radi u korisnickom servisu pocela je da vishe vredja i na kraju spustila mi slusalicu…jako kulturno od nekog ko radi u javnom sektoru. Ne da ne bi trebali da postoje nego ne bi trebali da imaju ni dozvolu za rad….