Vođenje političke kampanje na internetu

Neki od komentara koji su pratili naš tekst o uticaju blogera na PR kampanje su se ticali vođenja političkih kampanja na internetu. Političke kampanje su vrlo zanimljive sa stanovišta PR i marketing profesionalaca na web-u, jer su često test područje za kasnije kompanijske prakse. Svakako, najbolji primer za to je kampanja sadašnjeg predsednika SAD Baraka Obame, koja se velikim delom vodila u onlajn okruženju, a značajno je uticala i na kasnije kompanijeske kampanje. Način vođenja političke onlajn kampanje koju je praktikovao Obama, čak je dobio naziv “Obamarketing”. Ako bliže analiziramo političke partije i kompanije, složićemo se da imaju bar jednu zajedničku osobinu, a to je da su to organizacije koje “prodaju” ili “promovišu” svoje proizvode. Moje lično mišljenje je da i nema neke bitne razlike između političkih stranaka i kompanija u smislu vođenja kampanja na internetu. Cilj svake kampanje, bilo ona politička ili kompanijska, je promocija proizvoda/usluge, odnosno u slučaju političkih partija ideje.

Kako uspešno voditi političku kampanju na internetu

Za uspešno vođenje kampanje na internetu je zaslužno nekoliko podjednako bitnih faktora:

Početak kampanje. Kampanja mora da počne na početku izbornog ciklusa, a ne par meseci pred izbore. Ukoliko se politička organizacija odluči za početak internet kampanje nekoliko meseci pred izbore, kampanja je uzaludna, jer nema dovoljno vremena da se efekti kampanje razviju i da se pridobiju birači.

Odabir “alatki” za vođenje kampanje. Veoma je bitno odabrati načine prezentovanja ideje, kao i kanale komunikacije sa biračima i potencijalnim biračima (neodlučnim biračima). Sve ovo je potrebno definisati i testirati pre početka kampanje.

Izgraditi kampanju da efekti budu merljivi. Bitan korak u postavljanju plana kampanje je planiranje aktivnosti, čiji su efekti merljivi. Da bi efekti bili merljivi, potrebno je nedvosmisleno definisati cilj aktivnosti i efekat koji se želi postići.

“Štelovanje” kampanje. Kampanja može biti savršeno isplanirana, sa jasno postavljenim ciljevima i efektima koje je potrebno postići, ali je ponekad neophodna fleksibilnost organizacije u skladu sa nastalim okolnostima. U prevodu, neočekivane situacije zahtevaju kratke i oštre zaokrete u kampanji, kako bi se što efikasnije odgovorilo na novonastalu situaciju.

Komunikacija sa glasačima. Komunikacija sa glasačima mora da bude dvosmerna. Svako pitanje, opaska, molba vaših glasača mora biti propraćena “feedback-om”. Na kraju krajeva, i vama je potreban “feedback” od njih.

Produkcija sadržaja koji su laki za nalaženje i deljenje. Sadržaj koji se kreira za potrebe kampanje mora biti optimizovan i dostupan za nalaženje od strane glasača, ali i za deljenje. Ovo je veoma bitna stavka koju je je neophodno što bolje isplanirati čime omogućujete “regrutovanje” novih glasača od strane postojećih.

Targetiranje aktivnosti ka specifičnim ciljnim grupama.
Potrebno je dopreti do svake zajednice, odnosno ciljne grupe, promovisanjem poruke i vrednosti koje zastupate, na način koji je prijemčiv toj konkretnoj ciljnoj grupi. Primer, u programu imate stavku bolje zdravstvene nege starijih. Svakako ovu poruku nećete prenositi populaciji između 19 i 25 godina, jer bi tako nešto bilo gubljenje vremena i energije.

Kreiranje jasne poruke kampanje. Poruke i vrednosti koje prenosite moraju biti jasne i razumljive. Takođe, poruke i obećanja u političkoj kampanji moraju biti ostvarivi. Ukoliko to nije slučaj, gubi se kredibilitet kod glasača, što rezultuje opadanjem interesovanja za vašu organizaciju, ili u nepovoljnijem slučaju njihovo okretanje drugoj organizaciji.

Inkorporiranje aktivnosti na internetu u svaki aspekt kampanje. Sve aktivnosti koje se iniciraju u onlajn okruženju moraju na isti način da budu prisutne i u oflajn kampanji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

6 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup