Google vs Facebook: Real time pretraga feat. društvene mreže

igoogleGoogle je danas objavio puštanje u rad “društvenih” gadžeta za iGoogle, pod nazivom iGoogle Social. Ovi gadžeti će korisnicima omogućavati deljenje sadržaja, kolaboraciju i igranje igrica sa prijateljima preko iGoogle-a. Google je objavio prvih 19 gadžeta iz ove serije, a sigurno najveću pažnju privlači mogućnost pravljenja grupa prijatelja i praćenje njihovih aktivnosti na mreži preko kanala pod nazivom Updates. Ove funkcionalnosti poprilično podsećaju na delove Facebook-a, čak se isto i zovu.

Google je usavršio poslovnu praksu kopiranja dobrih proizvoda i dodavanja nekoliko novih zanimljivih funkcionalnosti, posle kojih korisnici se i ne sećaju originala. Šalu na stranu, ukoliko želite da ažurirate svoj status Google vam nudi čak 4 vrste Status Update-a: I’m reading, I’m listening to, I’m watching, I am in (a ne kao Facebook samo jedan i to ime_prezime “is”, koji btw bi mogli brzo i da izbace). Vrlo je lako primetiti, da u ovom slučaju razlog za ovaj “advanced” Status Update, nije komfor korisnika, već skupljanje podataka o aktivnostima i navikama korisnika. Možda zvuči malo paranoično, ali je veoma očigledno da Google želi da zna šta svako od nas 1) čita, 2) sluša od muzike, 3) gleda, 4) i gde se trenutno nalazi. Podaci dobijeni prikupljanjem Status-a korisnika bi mogli vrlo lepo da posluže u kreiranju nove verzije npr. Google Adwords-a.

Ovaj potez se može nazvati, u fudbalskom žargonu, i kontranapadom na Facebook-ov gol. Google pokušava da oslabi “core” posao Facebook-a, kako bi sprečio dalje napredovanje ove kompanije na polju pretrage u realnom vremenu, za koju je Google vrlo zainteresovan.

Facebook postaje veliki igrač na polju real-time pretraga

Posle nekoliko razmenjenih “flertova” između Facebook-a i Twitter-a ove godine, Google je osetio da mu izmiče vrlo bitno tržište, pa se brže-bolje umešao i napravio veliki buzz oko preuzimanja Twitter-a, da bi kasnije to porekao. Nedavnim preuzimanjem FriendFeed-a od strane Facebook-a, zatim lansiranjem nove poboljšane pretrage Facebook-a, ali i lansiranjem Beta test verzije Facebook Lite-a (brži i jednostavniji Facebook), kompanija Facebook je ozbiljno pripretila Google, na polju real-time pretrage. Google je lider u svim modelima pretrage, sem u pretrazi budućnosti – real time pretrazi. Najveća društvena mreža je iskoristila vakuum u kom se nalazi ova niša i prilično snažno ušla na polje real time pretrage. Ukoliko ste pratili događaje oko Facebook-a u prethodnih 7 dana, složićete se da lansiranje nove poboljšane pretrage, akvizicija FriendFeed-a i lansiranje Facebook Lite-a skoro simultano, nikako nije slučajnost.

Ovim potezom popularnog “Fejsa”, zahuktava se pozicioniranje na polju pretrage u realnom vremenu. Koliko bitna ova pretraga može da bude pisali smo i ranije, međutim sa obzirom na to da na ovom polju još nijedna kompanija nije dovoljno jaka, pitanje liderstva u real time pretragam je sve aktuelnije.

Posebna nepovoljnost za Google predstavlja činjenica, da sudeći po najnovijim istraživanjima, da i eventualna kupovina ili partnerstvo sa Twitter-om, neće puno pomoći ovom internet gigantu u ratu za real-time search. Naime, Facebook je ostvario dvostruko veći rast od Twitter-a u julu, što dobija na značaju da Facebook već ima neuporedivo veći broj aktivnih korisnika od Twitter-a. Razlog ovolike prednosti u rastu, je jedan naizgled beznačajan potez Facebook-a – dodavanje dugmeta “Everyone”. Ovo dugme daje mogućnost da u realnom vremenu prate update-ove svih korisnika (nešto kao Public Timeline).

Od Google-a očekujemo dodavanje još društvenih elemenata na svoju iGoogle stranicu, ali i lansiranje Google Wave-a, koji bi mogao da totalnu remodeluje komunikaciju na internetu i da donese definitivnu prednost kompaniji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup