Kako izgleda šoping u Srbiji?

Kompleksno pitanje kvaliteta izbora garderobe i obuće koji dolaze u Srbiju, zapravo se svodi na jedan od osnovnih ekonomskih postulata: Slaba konkurencija, jednako je visoke cene.

Srbija je mala i siromašna zemlja, te samim tim predstavlja nestabilno tržište za jake brendove, kojima bi se kupci veoma obradovali. Stoga, domaći preduzetnici, svesni potencijalne zarade, preuzimaju ulogu distributera određenih brendova, otvaraju radnje po Srbiji, ali sa znatno višim cenama. Moglo bi se slobodno reći bezobrazno višim. Problematika nezajažljivog ugrađivanja u osnovnu cenu artikla najizraženija je kod jednog italijanskog brenda gde u inostranstvu jaknu možete da kupite za 60 EUR, a kod nas morate da platite 12.000 RSD (oko 105 EUR). Drugim rečima, u inostranstvu možete kupiti skoro 2 jakne za cenu jednu u Srbiji.

Šoping u Srbiji

Činjenica je da neuređeno tržište dozvoljava ovakve manipulacije, stoga su naši potrošači prinuđeni da u nedostatku izbora, prihvate diktatorski režim jednog napaćenog tržišta. Koliko stvari odmiču bilo kakvoj logici i kontroli, u Novom Sadu, postoje tri različita distributera jednog brenda i prosto bi se reklo da se međusobno takmiče ko će više da podigne cene. Da li je potrebno napomenuti da je kupovina u radnjama brendova koji su prisutni u Srbiji, podrazumevana za pripadnike srednjeg do nižeg staleža u inostranstvu, i to u svrhu garderobe za svaki dan, u Srbiji je deo prestiža.

Pokušavajući da pobegnu od sopstvene svesti o siromaštvu, Srbi uprkos svojim malim platama uporno kupuju i preplaćuju višestruko garderobu u popularnim radnjama, koja je pri tom i lošeg kvaliteta, znatno lošijeg od one koja dolazi u druge države po nižim cenama. Sama modna kuća koja stoji iza određenog brenda, ipak vodi računa o usklađivanju odnosa cena-kvalitet, međutim naši preprodavci se nakupuju škartova i preprodavaju ih narednih deset godina po visokim cenama. Kod njih nema zastarevanja modela, posebno u jednoj od najpopularnijih radnja u Srbiji, u kojoj možete primetiti pojedine džemperčiće koji godinama ne mogu da se prodaju, ali cena im u korak prati novopristigle modele. Zato u Srbiji, sniženje podrazumeva povećanje cene za 30%, pa smanjenje za 20%, te garderoba nakon sniženja zapravo bude skuplja nego pre istog.

Prodavci zapravo reč sniženje vide sa znakom jednakosti kraj pojma šišanje ovaca. Jedino tako se može objasniti činjenica da su povodom otvaranja novog tržnog centra Big u Novom Sadu, cene sa sniženjem, u pojedinim radnjama, bile veće nego sedam dana ranije u lokalima istog brenda u drugom delu grada.

Koliko su konkretno potrošači osiromašili može se primetiti i po tome što se odeljenja sa dečijom garderobom prostorno uvećavaju, a muška skoro ukidaju. Deci se nikad neće ništa uskraćivati, žene će tek ponekad kupiti nešto za sebe, dok će se muškarci nalakše odreći kupovine garderobe.

Za kraj, šta reći drugo nego kakav kvalitet života, takav i kvalitet šoping iskustva. Za one koji neizmerno vole šoping, uvek može da se nađe bar po nešto, ali sa druge strane ovde je reč o ljudima koji bi i u najvećim zabitima planetarnih razmera našli ponešto za sebe i potrošili novac.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup