[STUDIJA SLUČAJA] Lufthansa – Besplatna promocija putem društvenih medija

Lufthansa je još krajem 2009. godine u saradnji sa kompanijom Profero objavila zanimljiv projekat MySkyStatus. Ovaj servis omogućava putnicima da ažuriraju svoje naloge na Facebook-u, Twitter-u i Linkedin-u sa vremenom poletanja, vremenom sletanja i trenutnom pozicijom u vazduhu. Servis koristi aproksimativne podatke o lokaciji korisnika na bazi unetih parametara, što zapravo znači da korisnici popunjavaju osnovne podatke o letu, kao što su naziv avio prevoznika, datum polaska i broj leta, a sistem računa položaj navedenog leta u određeno doba dana.

Frekvenciju ažuriranja naloga na društvenim mrežama je moguće manuelno podesiti, a ažuriranja su u sledećem formatu: “I’m now departing from New York on British Airways for business”.

Ono što je zanimljivo kod ovog servisa je da putnici mogu da koriste Lufthansin servis, čak iako putuju sa nekim drugim avio prevoznikom.

Ovaj servis je namenjen pre svega osobama koje “žive” na društvenim mrežama, pa žele i na ovaj način da kreiraju sadržaj na svojim “društvenim nalozima”. Takođe, MySkyStatus može da se koristi u daleko manje trivijalne svrhe, na primer ako neko treba da vas dočeka na aerodromu na ovaj način će moći da se informiše, gde se trenutno nalazite i kada slećete na aerodrom.

Kakve koristi Lufthansa ima od MySkyStatus-a?

Već smo pomenuli da je Lufthansa dozvolila da putnici koriste MySkyStatus i ako putuju sa nekim drugim avio prevoznikom, te se verovatno pitate koja je korist Lufthanse u svemu tome. Objašnjenje je prilično jednostavno: na kraju svakog ažuriranja, tvita ili posta nalazi se Powered by Lufthansa. Ovakvim potezom se u podsvesti onih koji čitaju status ili tvit stvara slika da su usluge ostalih avio prevoznika Powered by Lufthansa, te se tako ova avio kompanija smešta u povoljniji položaj u očima korisnika društvenih mreža od kompanije koja pruža datu uslugu. Pored ovoga, u svakom ažuriranju se nalazi i link ka MySkyStatus-u, na kome je opet vrlo diskretno, ali prilično uočljivo iskorišćena odrednica Powered by Lufthansa.

Pored želje da putovanje učini “društvenijim” i da omogući praćenje putovanja putem društvenih medija, Lufthansa je iskoristila popularnost društvenih medija, kao i tražnju za jednim ovakvim servisom, da sebi obezbedi praktično besplatnu promociju.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup