Da li je moguće iz Srbije voditi svetski startap?

Odgovor na pitanje iz naslova, potražili smo u razgovoru sa Radetom Joksimovićem. Priča o Radetu ne može da se počne, a da se ne pomene da je kao 19-godišnjak, uspešno razvio i prodao svoj prvi biznis. U pitanju je bila internet prodavnica templejta za, sada već, popularnu platformu za e-trgovinu – Magento. Napustivši udobnost redovnog posla i odličnu platu, za jednog 19-godišnjaka, Rade se otisnuo u preduzetničke vode sa samo 9 dolara početne investicije. Tih 9 dolara je iskoristio da kupi domen i tako je krenulo. Poslovna ideja je bila jednostavna: proizvodiće manje kvalitetnijih skupljih templejta, umesto da proizvodi više jeftinijih. Ovaj startap je vrlo brzo počeo da zarađuje, a vremenom je postao stabilan i održiv. Posle 18 meseci je prodao taj biznis i to iz Srbije. Njegov sledeći startap vredan pomena je EarnCoupon iz kojeg je delom i nastao Loyalis, Radetov najnoviji startap. Više o svom uspehu, prethodnim i sadašnjim uspešnim startapovima će nam reći Rade Joksmović.

rade-joksimovic-loyalis

1. Kako si počeo svoju “internet” karijeru?

“Internet karijeru” sam započeo sa 16 godina kada sam dogovorio svoj prvi posao – izradu internet sajta za jednu beogradsku firmu. Kako nisam znao puno o pravljenju sajtova, morao sam brzo da učim. Nakon godinu dana usavršavanja, postao sam dosta dobar i sa 17 godina sam dobio prvo stalno zaposlenje. Sa 18 godina sam imao sreću da sam postao deo neverovatno talentovanog tima gde sam radio na inovativnim projektima, kada sam prepoznao potencijal jednog, u to vreme novog softvera pod nazivom “Magento” koji je omogućavao trgovcima da pokrenu sopstvenu internet prodavnicu. Nedugo zatim sam odlučio da napustim stalan posao, neverovatan tim i odličnu platu, kako bih krenuo za snom i oprobao se u IT preduzetništvu, pokrenuvši prvi pravi “internet biznis” kada sam napunio 19 godina.

2. Kako je voditi svetski biznis iz Srbije?

Mnogo je lakše nego što većina ljudi misli. Lepota softvera i drugih digitalnih proizvoda je što nije više toliko bitno gde se fizički nalazite. Na tome možemo zahvaliti internetu koji je doneo pregršt alata kojima možemo sa velikom lakoćom da plasiramo proizvode globalno, bez velikih ulaganja. Izazov za mali tim ljudi je opslužiti veliki broj klijenata iz različitih delova sveta, koji očekuju brz odgovor na upit – što je teško izvodljivo ako u istom danu dobijete upite od kupaca iz Brazila, Poljske i Tajvana. Ključ je dobra organizacija, veliki fokus na komunikaciju sa kupcima i kvalitet proizvoda, uostalom kao i u većini drugih tipova biznisa.

3. Kako si uspeo da prodaš svoju prvu kompaniju iz Srbije?

Imao sam sreću da sam na vreme prepoznao zahteve tržišta i uspeo da plasiram proizvode koji su uspešno odgovorili na te zahteve. Teško je pogoditi te stvari u prvom pokušaju, ali kada se to desi nagrada je velika, a rast prodaje je nešto što neminovno sledi. Veće kompanije stalno prate dešavanje na tržištu, a kada vide mladu kompaniju u usponu, lakše im je da je otkupe nego da rizikuju da ih preraste. Tako je nakon samo 18 meseci vrednog rada i rasta od 0 do 400 biznis (B2B) klijenata, usledila ponuda jedne američke kompanije da nas otkupi.

4. Šta možeš da savetuješ onima koji su na početku svog “internet biznis” puta?

Nemojte gubiti motivaciju kada stvari ne idu onako kako ste zamislili, ni fokus kada posao krene uzlaznom putanjom. Lična preporuka svakome ko želi da se upusti u “internet biznis” je da razmisli o učešću u Startap Akademiji, čiji sam i sam bio polaznik, a koja mi je potpuno promenila ugao gledanja i omogućila da upoznam neverovatne ljude iz ove oblasti poslovanja. Druga preporuka je da ne iznajmljujete kancelarije prvom prilikom, već da razmislite o iznajmljivanju pojedinačnih mesta u preduzetničkim “hubovima” – zajednicama gde ćete biti okruženi ljudima sličnih afiniteta. Najnoviji takav hub uskoro kreće sa radom u Beogradu pod nazivom ICT Hub.

5. Šta je sada u tvom fokusu kada je reč o poslovanju? Reci nam malo više o Loyalis-u.

Loyalis Technologies, Inc., je američka kompanija koju sam osnovao sa neverovatnim programerom i dobrim prijateljem Bobanom Karišikom. Fokus naše, još uvek male startap kompanije, je razvoj i plasiranje softverskog rešenja pod nazivom “Loyalis”, koji je namenjen malim i srednjim preduzećima koje se bave prodajom preko interneta. On im omogućava brzo i lako pokretanje sistema lojalnosti, a zasniva se na takmičenju potrošača za najvernijeg kupca. Cilj ovog rešenja je da poveća broj vernih kupaca i time znatno doprinese povećanju prihoda.

6. Kakvi su vam dalji poslovni planovi? (Vezano za Loyalis i inače)

Nedavno smo zvanično pokrenuli prodaju Loyalis-a, nakon potpisivanja zvaničnog ugovora sa američkom kompanijom Bigcommerce, čiju platformu koristimo za prodor na tržište. Lično sam jako zadovoljan trenutnim rezultatima Loyalis-a, a u narednom periodu ćemo se fokusirati na unapređenje proizvoda i dati svoj maksimum da ostvarimo ubrzani rast, što će nam otvoriti vrata dodatnim investicijama i još bržem rastu. Siguran sam da će narednih nekoliko meseci biti izuzetno uzbudljiv period za naš mali tim, ali sam siguran da ćemo odgovoriti na sve izazove koji su pred nama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup