Bonton na Twitter-u

Nastup i interakcija koju ostvarujemo na društvenim mrežama poput Facebook-a ili Twitter-a govori mnogo o nama. Kao i u oflajn svetu, i u onlajn svetu postoji identitet i određena pravila ponašanja. Kada govore o onome što nas definiše kada smo onlajn, neki blogeri koriste termin digitalni identitet. Šta je tačno digitalni identitet možete pročitati kod Blogowskog, pa se nećemo previše zadržavati na ovoj temi. Tema ovog posta je bonton na društvenim medijima, pre svega na Twitter-u, društvenoj mreži koja još uvek raste kod nas, i nije toliko popularna kao npr. Facebook. Iako je akcenat stavljen na Twitter, sva ova pravila važe i za ostale društvene mreže (uz izmenjenu terminologiju).

Pravila lepog ponašanja na Twitter-u

1) Ukoliko radite retweet (RT) nečijeg retweet-a, obavezno navedite originalni izvor retweet-a.

2) Kada se nekom obraćate, obavezno ispred imena ubacite “@” (npr. ako se obraćate nama kucate @adriatalk)

3) Ukoliko odgovarate na nečiji tweet koristite opciju Reply, koja se nalazi ispod svakog tweet-a. Koristeći opciju Reply, osoba kojoj odgovarate znaće na koji njegov ili njen tweet odgovarate (što može biti korisno aktivnim korisnicima Twitter-a).

4) Ukoliko tweetujete sa nekog okupljanja (konferencije, seminari..) obavezno koristite hashtag. Hashtag označava  (npr. hashtag za adriatalk bi bio #adriatalk)

5) Ne koristite Direct messages za slanje reklamnih i promotivnih poruka, već isključivo za privatne poruke koje želite da uputite.

6) Ne koristite automatske servise za ažuriranje statusa. Npr. postoje servisi koji automatski prenose vaš status sa Facebook-a na vaš Twitter nalog.

7) Ukoliko želite da promovišete nešto, ne činite to slanjem istih uzastopnih poruka.

8) Kada želite da tweetujete neki sadržaj, naznačite u zagradi o kakvom se sadržaju radi (video, slika, pdf..), kako bi vaši Follower-i znali šta mogu da očekuju.

9) Pomozite drugima ukoliko ste u mogućnosti.

10) Nemojte slati isključivo promotivne (spamerske) tweetove.

11) Počnite da pratite zanimljive ljude. Veliki #fail je kada ne pratite nikoga, bez obzira koliki je vaš broj follower-a.

12) Skraćujte dugačke linkove koje šaljete. Lepše izgledaju, a i više vam mesta ostaje za poruku.

13) Nikada nemojte slati tweet-ove koji mogu vaše follower-e dovesti u zabludu. Postoje primeri da pojedini korisnici Twitter-a šalju tweet-ove koji nemaju nikakve veze sa sadržajem linka koji koriste u istom tweet-u.

14) Ukoliko ste follower-e doveli u zabludu (slučajno ili namerno), obavezno se izvinite.

UPDATE:
15) Ukoliko vas je neko retweet-ovao, zahvalite se. Nije teško biti fin ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup