Uticaj bloga na lični PR

U prethodnom postu o uticaju blogera na PR kampanje, pomenuli smo Dejvida Mirmana Skota i njegovu inspirativnu priču o viralnoj kampanji za novi tematski park o Hariju Poteru. Ovom prilikom ćemo iskoristiti još jednu zanimljivu priču koju se nama podelio g-din Skot o izvesnom Stivu Čejzinu, potpredsedniku za marketing kompanije Apple.

Da li pisati CV ili blog?

Stiv Čejzin je odlučio da promeni posao. Većina nas pri promeni posla bi prvo kontaktirala porodicu, prijatelje i poznanike da ih obavesti o svom naumu, i da pokuša da sazna za neko slobodno mesto koje ogovara našim referencama i afinitetima. Čejzin je uradio nešto potpuno drugačije, počeo je da bloguje i napisao je fantastičan e-book “Marketing Apple: 5 Secrets of the World’s Best Marketing Machine” (Apple-ov Marketing: 5 tajni najbolje svetske marketing mašine).

Bombastični naslov njegove publikacije, ali i vrlo korisne informacije koje je dao su prouzrokovali da je prvog dana od objavljivanja ovu knjigu preuzelo 2.900 ljudi. U sledećih 3 meseca ovaj e-book je preuzelo više od 20 hiljada ljudi. Velika popularnost sadržaja koje je kreirao Čejzni je njega lansirala kao eksperta za marketing koju praktikuje Apple. Ovim se on pozicionirao na tržištu i iskočio iz gomile koja traži posao u marketingu. Čejzin je radio u Apple-u radio 10 godina, a za Apple je izjavio da su njihovi proizvodi savršen spoj dizajna i marketinga. On savršeno razume kako Apple marketuje svoje proizvode, jer je učestvovao u marketovanju većine njihovih proizvoda, i u svom e-book-u daje “insajderske” informacije o tome.

Velika popularnost bloga i publikacije koju je napisao Stiv Čejzni, dovela je do toga da veliki broj televizija, novina i blogera piše o njegovoj publikaciji i poziva se na njegov blog u svojim tekstovima, odnosno prilozima. Ovaj “hype” je rezultirao sa nekoliko konsultantskih poslova koje je Stiv dobio i tako uspeo u svojoj nameri.

on kaže sledeće za sebe, “Ja imam tradicionalni CV, u kojem možete pročitati gde i šta sam radio, ali on ne pokazuje ljudima kako razmišljam. Sa druge strane, e-book pokazuje kako ja razmišljam, ali i isporučuje ljudima vredan sadržaj, koji je besplatan”.

Po ovim Stivovim rečima možemo zaključiti da je bitno inovirati i ljudima isporučiti vrednost, po vrlo niskoj ceni ili čak besplatno. Drugim rečima, svaka inovativnost i težak rad se isplati.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup