Vrste blogova u Srbiji

Blogovi i BlogeriKako blogovanje poprima epske i mistične razmere u Srbiji (kao nekad kad su široke narodne mase otkrile Facebook, sa koga se danas ne skidaju), osetio sam potrebu da podelim blogere i blogove u Srbiji. Ovu podelu nemojte tražiti na internetu, pošto je verovatno nema. Ovo je podela blogova iz mog ličnog ugla.

Pa da počnemo:

1) Ekspertsko-mudroserski blogovi. Ukoliko ne znate šta je mudroser, najtačniju definiciju možete naći na Vukajliji. Ovi “eksperti” bloguju o sve i svačemu u čemu su eksperti. Polja ekspertize se protežu od politike do bioenergije i naravno u svakom od ovih polja bloger je neprikosnoveni ekspert, mada u većini slučajeva u datom polju nema baš nikakve rezutate. Ali neka… blog trpi razne pisanije i papazjanije.

2) Blogovi za samopromociju. Ove blogove je najlakše prepoznati po domenu koji je najčešće ime i prezime autora, a ponekad alias. Ovi blogovi služe isključivo za promociju ličnosti i ideja autora. Neki od ovih blogova su veoma popularni, dok su neki vrlo blizu da pređu u našu prvu grupu blogova. Zajedničko sa prvom grupom blogova je veći fokus na autoru bloga.

3) Blogovi magazini. Kod blogova magazina nije u prvom planu autor (ili autori) bloga, već sadržaj koji se nalazi na tom blogu. Ovi blogovi se nekad i ne razlikuju od ostalih sajtova magazinskog tipa, a najveći razlog zašto se zovu blogovima je blog platforma na kojoj se nalaze. Npr. AdriaTalk može da se svrsta u ovu grupu blogova.

4) Pikila-kakila blogovi. Moram napomenuti da je ovakve blogove na ovaj način prvi “krstio” Dragan Varagić i na tome mu hvala. Ponekad ovi blogovi prelaze granice tema koje obrađuju pa postaju “upiškila i ukakila” blogovi. Pikila-kakila blogovi prate razne banalne događaje iz života autora, koji bi trebali da donesu osećaj blagostanja autoru, a potpuno su irelevatni za ostatak sveta (baš kao posle obavljenje male ili velike nužde).

5) “In” blogovi. Autori “In” blogova su moderne face, koje idu u korak sa vremenom. Tako su i počeli da bloguju, jer je to “in” i moderno. Većina blogova ovog tipa se ažurira vrlo redovno svake godine i donose nam razne vesti i informacije iz života autora u toku godine koja je prošla između dva posta. Neki od ovih blogera se zainate pa nas truju i češće, a neki od njih bogami, postanu i “pravi” blogeri. Nemojte slučajno zameniti “in” blogere sa ranim prihvatiocima , ove dve vrste ljudi su sasvim na suprotnim stranama blogosfere.

6) Korporativni blogovi. Korporativni ili kompanijski blogovi su blogovi sa više autora, koji su najčešće zaposleni u firmi za koju bloguju. U Srbiji postoji nekoliko vrlo kvalitetnih i zanimljivih kompanijskih blogova. Ovakvi blogovi mogu vrlo pozitivno uticati na svest klijenata o određenoj kompaniji, a ponekad i korigovati mišljenje o istoj. Naravno, postoje i kompanijski blogovi koji su nespretno vođeni, bez očiglednog razloga za postojanje, a nastali su iz sličnih pobuda kai “in” blogovi.

7) Reklamni blogovi. Kada kompanija ili pojedinac “izvali” da je blog sjajan kanal za plasiranje svojih EPP poruka nastaju “reklamni blogovi”. Postovi na ovim blogovima su isključivo bezlična saopštenja za javnost (prvi fail), zabranjeni komentari (wtf? drugi fail) i nedostatak bilo kakve dvosmerne komunikacije sa čitaocima (treći fail).

8) Dosadni blogovi. Vrlo velika grupa blogova u koje se mogu svrstati blogovi iz svih ostalih grupa ovde navedenih.

9) Zabavni blogovi. Blogovi koji su za razliku od prethodne grupe vrlo retki. Malobrojni su blogovi koji informišu, zabavljaju ili zasmejavaju.

10) Nepismeni blogovi. Dobra strana je što ovakvih blogova nema puno, loše je što uopšte postoje. Ovi blogovi nastaju kada je autor/autori funkcionalno nepismen/i. Uglavnom su jako naporni za čitanje i troše mnogo vremena (uzaludno) svojim čitaocima.

Ako neko ima potrebu da proširi ili suzi ovu listu, neka učini to u komentarima Ako ste došli da bacate hejt, flejm i sve te “in” i “moderne” izraze, produžite dalje. Forma za komentare je ispod posta. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentari

komentara

6 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pratite nas na društvenim mrežama!

Powered by WordPress Popup